پول فروش املاک شهرداری تهران کجا می رود؟

پول فروش املاک شهرداری تهران کجا می رود؟

محل تا پایان سال 500 میلیارد تومان است . ولی  با وجود فرار خریداران از بازار مسکن و افت معاملات فروش آیا تحقق چنین درآمدی امکان پذیر است ؟ابوالفضل فلاح معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران امیدوار است این درآمد محقق شود و در این رابطه به اکو ایران می گوید : دو گزینه برای فروش داریم ، املاک شهرداری را هم اشخاص می توانند بخرند و هم پیمانکار می تواند برای تسویه  طلبش ملک را بردارد؛ بنابراین اگر بازار مسکن و عقب نشینی خریداران بخواهد اثر منفی بگذارد پیمانکار ما سر جایش هست؛ یعنی گزینه دوم هست و لذا نگران نیستیم.

 او ادامه می دهد : قیمت گذاری املاک بر اساس قیمت کارشناسی است و معمولا 5 تا 10 درصد بالای قیمت کارشناسی هم به فروش می رود و درحالی که درسایر بازارهای فروش ملک ما شاهد قیمت سازی هستیم وبا این قیمت های نجومی مطمئن هستیم که خریدار واقعی ملک پیدا می کند و به سمت این بازار سوق پیدا می کند چون اعتماد دارد و می داند  نسبت قیمت کارشناسی به قیمت بازار تفاوت دارد و معمولا قیمت بازار حدود 15 تا 20 درصد بالاتر از قیمت کارشناسی است.

 معاون شهردار تهران معتقد است در موج های افزایشی قیمت سفته بازان نقش دارند و چند معامله سوری با قیمت های غیر واقعی انجام می شود تا به قیمت پایه تبدیل شود اما در بازار جدید سفته بازی و دلال بازی از بین می رود و به حداقل می رسد و نهادهایی مانند بنیاد مسکن و ... که املاک زیادی دارند از همین روش برای فروش ملک استفاده کنند تا این بازار معیاری بری قیمت گذاری ملک شود.