صدور اسناد تک برگ تمام املاک دولتی

صدور اسناد تک برگ تمام املاک دولتی

مشترک، تعداد ۱۲۸ هزار و ۲۲۹ فقره معادل ۸۰.۳۶ درصد سند مالکیت کاداستری دولتی صادر شده است.

به نقل از عمومی سازمان ثبت اسناد واملاک کشور، دکتر بابایی در نشست مشترک با خزانه‌داری کل کشور که در راستای بررسی چگونگی تبدیل اسناد دفترچه‌ای و تک برگ عادی به اسناد تک برگ دولتی برگزار شد با اشاره به اینکه از مجموع 159 هزار و 563 اسناد مالکیت مبادله شده در اجرای تفاهم‌نامه همکاری مشترک، تعداد 128 هزار و 229 فقره معادل 80.36 درصد سند مالکیت کاداستری دولتی صادر شده است گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تا پایان سال اسناد تک برگ برای تمام املاک دولتی مبادله شده صادر می‌شود.

وی افزود: در اجرای مواد 3، 9 و 11 قانون جامع حدنگار کشور ، مواد 113 ، 114 و 123 قانون محاسبات عمومی کشور،  ماده 69 قانون تنظیم‌ بخشی از مقررات مالی دولت و تفاهم‌نامه همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و خزانه‌داری کل کشور در سال 1398 و در راستای حفظ و صیانت از املاک دولتی و بیت المال که از ضروریات مسلم و تاکیدات قانونی است صدور اسناد تک برگ دولتی در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دستور کار قرارداده شده است.

بابایی خاطرنشان کرد: همچنین از محل گواهی بند «د» ماده ٢٦ آیین‌نامه اموال دولتی، تاکنون 73 هزار و 50 فقره سند تک برگ صادر شده است و همکاران ما در یک اقدام جهادی، اقدام به صدور 201 هزار و 279 سند تک برگ کرده‌اند.

همچنین در این نشست مشترک دستور اجرای فاز دوم مبادله 40000 سند مالکیت دفترچه‌ای و تک برگ عادی از خزانه دولت به ادارات کل صادر شد.

در ادامه، سید رحمت‌الله اکرمی خزانه‌دار کل کشور و معاون وزیر اقتصاد نیز در این نشست گفت: امروز شاهد یک اقدام عملیاتی مهم بین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و خزانه‌داری کل کشور در جهت تک برگ کردن املاک دولتی در راستای سیاستهای حفظ بیت‌المال بودیم.

وی افزود: قبل از این، وضعیت ما در بحث اسناد تک برگ نامطلوب بود اما اکنون با اجرای تفاهم‌نامه مشترک اتفاقات بسیار خوب و مثبتی رخ داده است اگرچه هنوز هم آگاهی و اطلاعات ما نسبت به املاک دولتی و تعداد و مقدار آن محدود است.

در پایان جلسه از وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی و ورزش و جوانان به عنوان دستگاههای برتر در تبدیل اسناد دفترچه ای و تک برگ عادی به اسناد تک برگ دولتی تقدیر شد.