کارگروه شناسایی املاک شهر تهران تشکیل می‌شود

کارگروه شناسایی املاک شهر تهران تشکیل می‌شود

نخستین جلسه بررسی کیفی پروژه‌های عملیاتی حوزه‌های تخصصی شهرداری تهران در زمینه مردمی‌سازی مدیریت شهری با حضور محمد علی الفت‌پور؛ رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران، رضا محمدی؛ مدیرکل هماهنگی، نظارت و پیگیری امور مناطق، عمادالدین سخایی؛ مدیرکل برنامه‌ریزی و امور اقتصادی و نماینده سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی و مدیران کل برنامه‌ریزی و توسعه شهری و نمایندگان تخصصی آن ادارات کل برگزار شد.

در این جلسه محمدعلی الفت‌پور، ضمن تأکید بر ضرورت و اهمیت مسأله مردمی‌سازی از نگاه شهردار تهران گفت: مردمی‌سازی یک الگوی جهانی برای بهبود فرایند‌های مدیریت شهری و حل مسائل است.

وی با بیان اینکه تاکنون در شهرداری انسجامی برای انجام عملیات‌های مردمی‌سازی نداشتیم، افزود: 4 سطح سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، اجرا، ترویج و تبیین و نظارت و 11 ابزار برای مردمی‌سازی در حوزه‌های تخصصی شناسایی شده است.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران عنوان کرد: وظیفه ما این است که برنامه‌های راهبردی را پیش پای مردم بگذاریم تا به‌عنوان افرادی که نقش اصلی را برعهده دارند، پروژه‌ها را بپذیرند و به سرانجام برسانند.

الفت‌پور گفت: تهیه و ارائه سازوکار مشخص جهت تشکیل کارگروه شناسایی املاک شهر تهران و تعیین سازوکار اعطای مشوق‌های مادی و معنوی نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود.

 در این جلسه 11 بند از طرح شبکه مشارکت شهروندی تصویب شد که اهم آن عبارتند از: تمامی ادارات کل برنامه‌ریزی و توسعه شهری اقدام به بازنگری پروژه‌های عملیاتی مردمی‌سازی و ارسال نظرات نهایی به مرکز نوسازی و تحول اداری می‌کنند. همچنین ادارات برنامه‌ریزی و توسعه شهری امور شهرسازی و معماری و دفتر برنامه‌ریزی و هماهنگی امور اقتصادی نسبت به معرفی مشاوران دارای صلاحیت و مورد تأیید در حوزه تخصصی خود اقدام می‌کنند و دفتر برنامه‌ریزی و هماهنگی امور اقتصادی طرح «شبکه مشارکت شهروندی» را به این مرکز ارسال می‌کند.